رویکردهای پرورشی و آموزشی
پیش دبستان
سالهای پیش از دبستان، کلیدیترین سالها برای رشد و فراگیری است.
پیشدبستانی مهربان با بهرهگیری از دانشِ روز، روشهای نوین و ابزارهای مناسب، برای رشدِ همهسویه نوآموزان و فراگیران پیشدبستانی، کوشش میکند.
برنامهها و کارهای پیشدبستانی مهربان به گونهای طرّاحی و اجرا میشوند که کودکان، توانمندیهای بنیادین برای شرایط سنّی خود را در فضایی شاد، گونهگون، سرگرمکننده و پُرکِشش، تجربه کنند و به دست آورند.
دبستان
سالهای آغاز دبستان، در روند فراگیری کودکان، از حساسیت بالایی برخوردار است. پس طراحی و اجرای فرآیندهای آموزشی و پرورشی این دوره، نیازمند بهکارگیری همزمان دانش و تجربه در این زمینههاست تا فراگیران، دوره دبستان خود را با آغازی نیکو بپیمایند. از همین رو، دبستان یارِ مهربان میکوشد تا با راهکارهای نوین و روزآمد و فراهمآوری بسترِ مناسب، زمینه پیشرفتِ پرورشی و آموزشی فراگیران را فراهم کند.
برخی رویکردها و شیوههای بنیادین و نوآورانه در این گروه آموزشی
- توسعه پایدار و هزاره
- گفتمانِ زیست محیطی
- زیستِ اخلاقی
- مسوولیتپذیری
- گسترشِ زبانِ پارسی و افزایشِ همبستگی ملی در کنارِ پاسداشتِ فرهنگ، زبان و گویشهای بومی
- مطالعه و کتابخوانی
- پرورش و آموزش در زمینههای دانشی، نگرشی و توانمندیها
- توانمندیهای اجتماعی و افزایشِ منشِ کارِ گروهی
- توانایی اندیشیدن و افزایشِ خوی پرسشگری و سنجشگری
- توانایی کنجکاوی و افزایشِ خوی جستجوگری و پژوهشگری
- رشدِ همهسویه و فراگیرِ شخصیّت فردی و اجتماعی
- پرورشِ خوی استقلال و افزایشِ اعتمادِ به خویشتن
- فراهمآوری زمینه نوآوری
- پرورشِ نظم و انسجامِ اندیشه و انگاره
- پرورش و افزایشِ شناخت و توان انجامِ کار هنری
- بهداشت و پیشگیری
- ورزش و تندرستی
- فراهمآوری فضای کشفِ تازه و تجربه آموختهها
- برگزاری نشستهای کلاسی
- و...