0

رویکرد پرورشی و آموزشی

رویکردهای پرورشی و آموزشی

پیش دبستان

سال‌های پیش از دبستان، کلیدی‌ترین سال‌ها برای رشد و فراگیری است.
پیش‌دبستانی مهربان با بهره‌گیری از دانشِ روز، روش‌های نوین و ابزارهای مناسب، برای رشدِ همه‌سویه نوآموزان و فراگیران پیش‌دبستانی، کوشش می‌کند.
برنامه‌ها و کارهای پیش‌دبستانی مهربان به گونه‌ای طرّاحی و اجرا می‌شوند که کودکان، توانمندی‌های بنیادین برای شرایط سنّی خود را در فضایی شاد، گونه‌گون، سرگرم‌کننده و پُرکِشش، تجربه کنند و به دست آورند.

دبستان

سال‌های آغاز دبستان، در روند فراگیری کودکان، از حساسیت بالایی برخوردار است. پس طراحی و اجرای فرآیندهای آموزشی و پرورشی این دوره، نیازمند به‌کارگیری هم‌زمان دانش و تجربه در این زمینه‌هاست تا فراگیران، دوره دبستان خود را با آغازی نیکو بپیمایند. از همین رو، دبستان یارِ مهربان می‌کوشد تا با راه‌کارهای نوین و روزآمد و فراهم‌آوری بسترِ مناسب، زمینه پیش‌رفتِ پرورشی و آموزشی فراگیران را فراهم کند.

برخی رویکردها و شیوه‌های بنیادین و نوآورانه در این گروه آموزشی

  • توسعه پایدار و هزاره
  • گفتمانِ زیست ‌محیطی
  • زیستِ اخلاقی
  • مسوولیت‌پذیری
  • گسترشِ زبانِ پارسی و افزایشِ هم‌بستگی ملی در کنارِ پاس‌داشتِ فرهنگ، زبان و گویش‌های بومی
  • مطالعه و کتاب‌خوانی
  • پرورش و آموزش در زمینه‌های دانشی، نگرشی و توانمندی‌ها
  • توانمندی‌های اجتماعی و افزایشِ منشِ کارِ گروهی
  • توانایی اندیشیدن و افزایشِ خوی پرسشگری و سنجشگری
  • توانایی کنج‌کاوی و افزایشِ خوی جست‌جوگری و پژوهشگری
  • رشدِ همه‌‌سویه و فراگیرِ شخصیّت فردی و اجتماعی
  • پرورشِ خوی استقلال و افزایشِ اعتمادِ به خویش‌تن
  • فراهم‌آوری زمینه نوآوری
  • پرورشِ نظم و انسجامِ اندیشه و انگاره
  • پرورش و افزایشِ شناخت و توان انجامِ کار هنری
  • بهداشت و پیش‌گیری
  • ورزش و تن‌درستی
  • فراهم‌آوری فضای کشفِ تازه و تجربه آموخته‌ها
  • برگزاری نشست‌های کلاسی
  • و...

 


دبستان

System.Threading.Tasks.Task`1[Microsoft.AspNetCore.Html.HtmlString]